VALOKEILASSA
© Getty Images

Sosiaalisessa mediassa jakaminen hauskaa…

Liiketoiminta

… mutta vain, jos edistät ja laajennat Amway-liiketoimintaasi oikealla tavalla

On lukemattomia syitä, miksi sisällön jakaminen sosiaalisessa mediassa on erinomainen idea. Se on esimerkiksi mainio tapa sitouttaa yleisösi, esitellä asiantuntemustasi ja korostaa lisää henkilökohtaista brändiäsi ja löytää samalla liidejä. Ennen maailmasi avaamista on kuitenkin muutamia yleisiä sääntöjä, jotka sinun täytyy ymmärtää – ja ottaa huomioon –, jos aiot menestyä. Uusimmassa Digitaalisen viestinnän standardit (DCS) -jaksossa kerromme, mitä sinun pitäisi tietää videoiden, audion, live-suoratoiston, verkkosivustojen, mobiilisovellusten, podcastien ja blogien jakamisesta.

Mitä saat ja et saa jakaa

Sinä voit – ja sinun pitäisi – käyttää henkilökohtaisia sosiaalisen median tilejäsi videoiden, audion ja live-suoratoiston jakamiseen. Monia tuotteita, kuten värikosmetiikkaa ja keittoastioita, voidaan näyttää itse tehdyissä esittelyvideoissa ilman Amwayn kirjallista hyväksyntää. Voit esimerkiksi jakaa ohjevideon ARTISTRYTM Studio -tuotteista seuraajiesi inspiroimiseksi, opastamiseksi ja kannustamiseksi.

On kuitenkin eräitä poikkeuksia, jolloin et saa etkä voi käyttää videota, audiota ja live-suoratoistoa. Niihin kuuluu sisältö:

  1. jonka on luonut jokin koulutusorganisaatio

  2. joka sisältää sponsorointitietoja

  3. joka käyttää luvattomia väitteitä

  4. joka luettelee käytettävissä olevan BSM:n ja hinnoittelun

  5. joka sisältää luottamuksellisia ja liiketoiminnan kannalta arkaluonteisia materiaaleja Amwaystä

Lisäksi tarvitset Amwayn kirjallisen luvan videoille, audioille tai tallennetuille live-suoratoistoille, joita aiot myydä, levittää tai käyttää offline-tapaamisessa.

Milloin tarvitset Amwayn luvan

Kaikki sisältö ei ole samanarvoista. Osa sisällöstä tarvitsee minimaalista interventiota, kun taas muussa sisällössä voi olla elementtejä, jotka vaativat lisätarkistuksia. Jos esimerkiksi video-, audio- tai live-suoratoistosisällössä on tuoteväittämiä tai tietoja etsinnästä, rekrytoinnista, sponsoroinnista tai ansiokuvauksesta, Amwayn täytyy tarkistaa se ennen julkaisemista. Samoin kaikki sisältö, johon sisältyy kolmannen osapuolen immateriaaliomaisuutta – musiikkia, kylttejä, logoja, grafiikkaa ja kuvia, vaatii kyseisen kolmannen osapuolen luvan ja Amwayn kirjallisen luvan. Kun luot sisältöä kaikkea digitaalista viestintää – ei vain sosiaalista mediaa – varten, tarvitset myös Amwayn kirjallisen luvan ennen seuraavien sisällyttämistä:

  1. Amwayn, Alticorin ja kolmannen osapuolen immateriaaliomaisuus

  2. Luomasi ennen–jälkeen-kuvat ja videot – tämä ei koske värikosmetiikkaa

  3. Blogikonseptit, mobiilisovellukset, podcastit ja verkkosivustot

  4. Digitaaliset tapahtumat, joissa käytetään kolmannen osapuolen immateriaaliomaisuutta TAI muuta kuin ALH:n omistamaa tai ALH:n hallitsemaa omaisuutta

  5. Live-suoratoisto, jossa käytetään kolmannen osapuolen immateriaaliomaisuutta TAI muuta kuin ALH:n omistamaa tai ALH:n hallitsemaa omaisuutta.

  6. Käyttäjän luomat tuotedemot. Poikkeuksiin kuuluvat kuitenkin kosmetiikka, keittoastiat, ruoanlaitto, demot, joissa käytetään Amwayn julkaisemia ohjeita, joita noudatetaan tarkasti, ja Amwayn toimittamat tuote-esittelyt

Jos olet joskus epätietoinen siitä, voitko jakaa jonkin sisällön verkossa, kysy ihmeessä. Amway arvioi mielellään ideasi tai sisältösi ja auttaa selvittämään mahdolliset epäilykset ennen jatkamista. Katso aina myös digitaalisen viestinnän standardeja.

Käytämme evästeitä tarjotaksemme sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen sivustollamme. Evästeet ovat selaimellesi tallennettavia tiedostoja, jollaisia käytetään useimmilla verkkosivustoilla verkkokokemuksesi yksilöllistämiseksi.

Jatkamalla sivustomme käyttöä muuttamatta asetuksia hyväksyt, että käytämme evästeitä.

Ymmärrän