Varukorg (0) 0 Varukorg

Din varukorg värkar tom!

Tack! Dina inköpslista har lagts till i varukorgen

Gå till varukorg
ABO:ER I FOKUS
© Shutterstock

Työ- ja yksityiselämän tasapainon säilyttäminen

Liiketoiminta

Tiedämme, että kotona oleminen voi olla haasteellista. Tässä on 5 vihjettä, jotka tekevät asioista helpompia

Kotiemme, samoin kuin lähes kaikkien elämämme osa-alueiden, on täytynyt sopeutua uuteen todellisuuteen. Koti, joka oli kerran hengähdyspaikka, jonne palattiin päivän jälkeen viettämään aikaa perheen kanssa, on nyt etätoimisto, koulu lapsille, liikuntastudio ja paikka kulttuuria ja viihdettä varten. On paljon pyydetty, että koti voisi olla yhtä aikaa kaikkia näitä asioita, ja erityisen vaikeaa on erottaa, missä työpäivä päättyy ja perheaika alkaa. Näin voit tehdä ammattimaisesta ja henkilökohtaisesta elämästäsi sujuvampaa kotona.

1. Säilytä aamurituaali…

Rutiini auttaa tuntemaan itsesi aikaansaavaksi, joten vaikka torkkupainikkeen painaminen voi olla houkuttelevaa, säilytä säännöllinen heräämisaika, vaikka aamuinen työmatka jää väliin. Kun olet tehnyt normaalit aamutoimet, miksi et käyttäisi normaalisti työmatkaan kuluvaa aikaa johonkin, joka ruokkii mieltäsi? Lue, kuuntele podcast, tarkista uutiset tai nauti hetken hiljaisuudesta samalla, kun kirjoitat luettelon asioista, jotka haluat saada tehtyä päivän aikana.

2. Valitse paikka työntekoa varten…

© Shutterstock

Monille meistä etätyö on uusi normaali. Henkilökohtaiset tapaamiset on korvattu videopuheluilla, ja pikainen juttelu kollegoiden kanssa tapahtuu nyt puhelimitse. Jotta säilyttäisit tuottavuutesi ympäristöstä huolimatta, on tärkeää luoda tila työntekoa varten. Lukemattomat tutkimukset ovat osoittaneet, että luonnon katseleminen voi parantaa hyvinvointia, joten sijoita työpöytäsi ikkunan lähelle, jos se on mahdollista. Ei ikkunaa? Ei hätää. Ympäröi itsesi huonekasveilla, kuten kultaköynnöksillä ja aaloe veralla, jotka auttavat puhdistamaan ilmaa ja tarjoavat hieman vehreyttä. Käytä tuolia, joka tukee selkääsi – tulet loppujen lopuksi viettämään paljon aikaa siinä – ja tee perheellesi selväksi, että alue on varattu yksinomaan työntekoasi varten.

3. Laadi aikataulu ja noudata sitä…

Olemme tapojemme orjia, joten viimeaikaiset muutokset jokapäiväiseen rutiiniin voivat tuntua vähintäänkin huolestuttavilta. Helpota siirtymistä kotona työskentelyyn asettamalla tiukat työajat. Tiedämme, että voi olla liian helppoa aloittaa työt aikaisin ja lopettaa myöhään, mutta itsesi ja perheesi takia et saa antaa työn levitä kotielämän päälle. Tämä ei tarkoita, että olisit sidottu työpöytääsi tuntikausia. Tee sen sijaan aikataulu sen mukaan, milloin olet tuottavimmillasi, ja muista pitää säännöllisesti taukoja ja nauttia raittiista ilmasta, jos se on mahdollista.

4. Pelasta lounastauko…

Älä tee töitä lounasaikana, sinulla on oikeus kunnon taukoon, vaikka sinun täytyykin pysyä kotona. Käytä tuntisi nauttiaksesi lautasellisen herkullisen terveellistä ruokaa ja kokeile sitten jotain aktiviteettia, joka tarjoaa henkistä pakoa todellisuudesta. Museot ja teatterit ympäri maailmaa jakavat eksklusiivisia kiertokäyntejä ja esityksiä sosiaalisessa medioissa, ja muut jakavat näkemyksiä aktiviteetteihin, joista et välttämättä tiennyt, kuten äänikylpyihin, meditaatioon, kasvohierontaan ja jopa kokkaukseen yhdessä. Taivas on rajana.

5. Voit edelleen olla sosiaalinen…

© Shutterstock

Sosiaalinen eristäytyminen ei tarkoita, että et voi olla sosiaalinen. Irrottaudu työstä perheaterialla ja yritä saada siitä kaikki irti. Nouseva trendi on tehdä jokaisesta ateriasta erityinen, joten älä säästä parhaita pöytäastioitasi tai laseja kaukaista tilaisuutta varten vaan käytä niitä nyt. Vaali hetkiä, jotka vietät perheesi kanssa pöydän äärellä jakamassa ateriaa, sillä lisäaika, jonka voimme nyt käyttää puhumiseen ja suhteen luomiseen läheisiimme, on lahja. Jos olet eristyksissä yksin, järjestä videopuhelu kavereiden kanssa, ja nauttikaa ateriasta ja vaihtakaa kuulumisia tai katselkaa sarjaboksi yhdessä mutta erikseen. Olemme kaikki tässä yhdessä.

Katso lisää vihjeitä ja vinkkejä Amway, yhdessä kotona -sisällöstä tästä

Aiheeseen liittyvää

7 tapaa ylläpitää liikuntarutiinia

Aktiivinen elämä

Mer

Tee itse kylpyläpäivä

ARTISTRY

Mer

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår