ABO:ER I FOKUS

Använd XS

Aktiivinen elämä

Läs om varför XS är den perfekta bron till både befintliga och potentiella kunder.

När man pratar med David Vanderveen, en av grundarna av varumärket XSTM och ambassadör för XS Power Drink, blir man fylld av energi och motivation. Det beror på att han lever och andas varumärket – vilket smittar av sig på alla omkring honom! XS Power Drink håller på att lanseras på fler och fler europeiska Amway-marknader och David ger oss några praktiska tips på hur man kan sälja den här produkten och använda den för att få in potentiella kunder i verksamheten.

En energikick som varar

När energidryckerna först lanserades var de extremt populära. Stora sockermängder i många av de här dryckerna gav dock konsumenterna en kort energikick som sedan följdes av en energisvacka. David använde den här kunskapen till att skapa en dryck som ger en mer hållbar energikick. Han berättar: ”Det fick oss att skapa en sockerfri dryck. Vi lade dessutom till kraftfulla nivåer av B-vitamin, vilket bidrar till en normal energigivande metabolism som minskar trötthet.”

Det här är ett unikt säljargument som är perfekt att använda med dina kunder!

Ett perfekt tillfälle

XS-varumärkets image är spännande, vågat och vilt! Amway anordnar livliga lanseringsevenemang som matchar känslan av produkten och den energiska effekt den har på konsumenterna. Den idealiska kunden – eller potentiella kunden – är en ungdomlig och levande person för att vara en perfekt kandidat för märket. David säger: ”Vi försöker skapa fantastiska upplevelser som imponerar på folk – för att få dem intresserade av att höra resten av historien. XS är en perfekt bro mellan en ABO och en potentiell kund. Vi brukar säga att man ska ta med sig folk som är ute efter möjligheter.” Evenemangen inkluderar actionfyllda sportevenemang, roliga tävlingar och danspartyn på cocktailbarer – och XS Power Drink erbjuds naturligtvis under alla evenemang!

Så missa inte nästa evenemang och sätt igång och prata med potentiella kunder!

Visa vad du säljer

David pratade med oss om hur viktigt det är att använda marknadsföringsartiklar i samband med försäljningen av XS. Han förklarar: ”Det finns XS-bilar, XS-kepsar, XS-kylväskor etc. Om du säljer drycken ska du också stå bakom varumärket. Se till att du har t-shirten på dig! Det ger en mer professionell image.”

Det är alltså dags att dra på sig sina XS-kläder, dricka en burk XS Power Drink – och börja sälja!

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen på vår webbplats. Cookies är filer som lagras i din webbläsare och används av de flesta webbplatser för att anpassa din webbupplevelse.

Genom att fortsätta att använda vår webbplats utan att ändra inställningarna, samtycker du till vår användning av cookies.

Jag förstår